تکثیر رزی بارب

رزی بارب ماهی نسبتا آرامی در مقایسه با سایر گونه های بارب است که تکثیر آن در آکواریوم امکان پذیر است.

در اندازه ی کوچک این ماهی تشخیص جنسیت مقدور نیست. اما با رشد ماهی این امکان فراهم می شود. جنس ماده دارای بدنی پهن تر نسبت به ماهی نر است. همچنین رنگ روشن تر و متمایل به زرد و یا زیتونی دارد. جنس نر دارای رنگی قرمز تر و سرخ تر و همچنین بدنی باریکتر و کشیده تر نسبت به جنس ماده است.

برای انجام تخمریزیلازم است که ارتفاع آب را کاهش دهید و به مقداری پایین تر از حد معمول برسانید. لازم است که درون آکواریوم دارای پوش گیاهی باشد که می توان آن را با انواع گیاهان طبیعی و یا مصنوعی فراهم کرد. بهترین حالت برای معرفی جفت به یکدیگر، قرار دادن دو عدد ماده و یک عدد نر درون آکواریوم است.
ماده در زمان آمادگی برای تخمریزی رنگ روشن تری از حالت معمول پیدا میکنه و اگر با نر جفت بخورد، حالت رقص و تکان های شدید از خود نشان میدهد که این رفتار در جنس نر هم مشاهده می شود.

تخمریزی بر روی سطح برگ ها یا دکوراسون درون اکواریوم انجام می شود. لازم است پس از تخمریزی، مولدین از آکواریوم خارج شوند تا به تخم ها صدمه ای وارد نکنند.

لارو ها پس از سی ساعت از تخم خارج می شوند که لازم است در این زمان آن ها را با انواع غذاهای ریز نظیر نوزاد آرتمیا و آنفوزوئر تغذیه نمایید.

نویسنده و مترجم: سعید عالی پور


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *